ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Απορρίφθηκαν οι αυξήσεις, προειδοποιούν με κλιμάκωση οι ωρομίσθιοι

Περίπου το 30% των εργαζομένων που εκπροσωπούν αμείβεται με απολαβές έως 1.500 ευρώ

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Δεν υπάρχει πρόθεση για παραχώρηση μισθολογικών αυξήσεων, εξέλιξη που οι συντεχνίες θεωρούν απαράδεκτη και εξετάζουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους αν δεν υπάρξει ανταπόκριση τις επόμενες ημέρες τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της ΠΑΣΥΕΚ – ΠΕΟ Σταύρος Ανδρέου στην εκπομπή Διασπορά Ειδήσεων στον ΣΠΟΡ FM 95.0. O κ Ανδρέου σχολιάζοντας την 24ωρη απεργία στην οποία κατήλθαν οι ωρομίσθιοι κυβερνητικοί υπάλληλοι, διαμαρτυρόμενοι για τη στάση του Υπουργείου Οικονομικών στις διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της συλλογικής τους σύμβασης, ανέφερε ότι η διαδικασία διαπραγμάτευσης βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Απρίλιο του 2025, όταν κατατέθηκαν τα αιτήματα των εργαζομένων στο Υπουργείο Οικονομικών.

Ωστόσο, όπως είπε, μετά από 14 μήνες διαλόγου οι συντεχνίες δεν είναι ικανοποιημένες από την πορεία των συζητήσεων. Όπως υποστήριξε, οι ωρομίσθιοι υπάλληλοι είναι κατά κύριο λόγο χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι που εκτελούν χειρωνακτικές εργασίες, εργάζονται σε βάρδιες, Σαββατοκύριακα και αργίες και αμείβονται με μισθούς που δεν ανταποκρίνονται, κατά την άποψή τους, στις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Πιο συγκεκριμένα οι συντεχνίες είχαν προτείνει αυξήσεις 2% για το 2025 και από 3% για τα έτη 2026 και 2027, χωρίς ωστόσο να λάβουν οποιαδήποτε αντιπρόταση. Το βασικό αίτημα των εργαζομένων για αυξήσεις μισθών έχει απορριφθεί ανέφερε ο κ. Ανδρέου, προσθέτοντας ότι περίπου το 30% των εργαζομένων που εκπροσωπούν αμείβεται με απολαβές έως 1.500 ευρώ. Όπως είπε, οι ωρομίσθιοι αριθμούν πέραν των 8 χιλιάδων ατόμων και στελεχώνουν κρίσιμες υπηρεσίες του κράτους, μεταξύ άλλων στους τομείς της καθαριότητας, της υγείας, της φροντίδας ασθενών, της προστασίας των δασών και της ασφάλειας των παραλιών. Οι συντεχνίες επέδωσαν υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ζητώντας την προσωπική του παρέμβαση, ώστε να επανεκκινήσει ο διάλογος με το Υπουργείο Οικονομικών. 

Από τη μεριά της ΣΕΚ, ο Γενικός Γραμματέας Ανδρέας Μάτσας, υποστήριξε ότι πρόκειται για μια από τις πιο μισθολογικά αδικημένες κατηγορίες εργαζομένων, σημειώνοντας ότι χιλιάδες εξ αυτών αμείβονται με απολαβές που προσεγγίζουν τον κατώτατο μισθό. Όπως ανέφερε, τα αιτήματά τους για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης και βελτίωση των απολαβών τους είναι τεκμηριωμένα και θα συνεχίσουν να αποτελούν αντικείμενο διαλόγου με το Υπουργείο Οικονομικών το επόμενο διάστημα.

Ο κ. Μάτσας αναφέρθηκε και στη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση τονίζοντας ότι η αποστολή του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η διασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας, καλύτερων μισθολογικών απολαβών και επαρκών συνταξιοδοτικών παροχών, υπογραμμίζοντας ότι τόσο η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση όσο και τα εργασιακά ζητήματα θα παραμείνουν στο επίκεντρο των επόμενων μηνών. Όπως σημείωσε, η επάρκεια των συντάξεων δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας μονοδιάστατης προσέγγισης που θα αφορά αποκλειστικά το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Αντίθετα, απαιτείται αξιοποίηση όλων των πυλώνων του συνταξιοδοτικού συστήματος, ώστε η μεταρρύθμιση να είναι ουσιαστική και βιώσιμη για τις επόμενες γενιές. Δεν μπορεί να μιλάμε για μεταρρύθμιση αν δεν αξιοποιήσουμε όλους τους πυλώνες είπε αναφερόμενος στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, τα Ταμεία Προνοίας, την ιδιωτική ασφάλιση και την κοινωνική παρέμβαση του κράτους για τη στήριξη των χαμηλοσυνταξιούχων. Αν η προσέγγιση είναι αποσπασματική, το μόνο που θα επιτευχθεί είναι περαιτέρω καθυστέρηση, ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Μάτσας επισήμανε ότι περίπου το 35% των συνταξιούχων βρίσκεται είτε κάτω είτε πολύ κοντά στο όριο της φτώχειας, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη ουσιαστικών παρεμβάσεων.

Όπως τόνισε, η μεταρρύθμιση δεν αφορά μόνο τους σημερινούς συνταξιούχους ή όσους πρόκειται να αφυπηρετήσουν τα επόμενα χρόνια, αλλά ένα σύστημα που θα πρέπει να εξυπηρετεί αποτελεσματικά πολλές επόμενες γενιές εργαζομένων. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στο ζήτημα των Ταμείων Προνοίας, σημειώνοντας ότι συνδέονται άμεσα με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Όπως ανέφερε, οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις βρίσκονται ακόμη στο στάδιο του νομοτεχνικού ελέγχου και αναμένεται να προωθηθούν στη Βουλή μετά το καλοκαίρι. Ο ίδιος εκτίμησε ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η δυνατότητα παροχής συμπληρωματικών συνταξιοδοτικών ωφελημάτων σε όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζομένους, ώστε να ενισχυθεί η συνολική επάρκεια των συντάξεων.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

Ο νέος δήμαρχος της πόλης ανέφερε ότι η πρόταση στοχεύει στην περαιτέρω αποθάρρυνση αφίξεων «σε περιόδους αυξημένης τουριστικής ...
Kathimerini.gr
 |  ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
X

Μπες στο μυαλό των
αγαπημένων σου αρθρογράφων

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ